Wednesday, October 26, 2011

Profile Pasha Ungu

Serba sedikit ttg Pasha Ungu info yang ibu temui di internet:

Pasha adalah vokalis band Ungu yang ditubuhkan pada tahun 1996. Pasha bergabung dengan Ungu pada 1999.  Pasha sendiri menceburi bidang modeling dan telah muncul di beberapa iklan tv di indonesia, ber mencuba bakatnya dalam drama main sinetron dan bergabung dengan beberapa band sebelum bergabung dengan Ungu.

Tidak banyak yang tahu bahwa Pasha pernah menjadi juara II lomba Adzan se Sulawesi Tengah.Seorang jejaka ternyata pandai mengaji ini sempat kuliah di ABA-ABI sebelum akhirnya memutuskan untuk berhenti kuliah dan memilih berkarir di musik.


a. Interview Khas Pasha Ungu [dari kumpulan Ungu]




a. Dedikasi istemewa Pasha Ungu - istimewa buat Zety Adlynn [malaysia fans]
b. Interview Pasha Ungu khas buat listener di LuahanRasa.FM

Interview Dj Ibumisali bersama Pasha Ung
Jumaat 27 Oct 20011
Di Tristar Hotel, jam 10 pagi

Berjalan dengan lancar antara Dj Ibumisali dan juga Pasha Ungu suatu detik sejarah buat LuahanRasa.FM di beri peluang oleh pihak LifeRecord untuk menemuraha Pasha Ungu seorang penyanyi yang cukup berbakat,  Pasha adalah artis yang pertama Dj Ibumisali temuramah buat LR.FM.  Di permulaan temubual byk menceritakan berkenaan penglibatan Pasha di dalam dunia musik dan juga bersama dgn kumpulan Ungu, Pasha seorang peria yang sopan tenang agak pendiam menceritakan penaglamannya sesekali sempat mengukir senyuman menceritakan pengalaman beliau itu.

Beberapa soalan telah di ajukan kepada sdr Pasha Ungu dari pihak Radio LuahanRasa.FM dan juga dari Fans pasha dalam contact list dj ibumisali sendiri, soalanya secara ringkasnya :

1. Bila Pasha atau Kumpulan Ungu secara solo nak cuba pasaran Album versi english macam maher zain?
2. Genre Muzik berkumpulan di singapura dan malaysia dah ikut cara pasaran indonesia, apa komen anda? Ikut tren atau strategi pemasan?
3. Pasha dan Ungu tak ada plan ke nak beri peluang bakat-bakat di-Singapura untuk compose lagu untuk Ungu untuk album akan datang?
4. Bidang Lakonan untuk filem n drama spektra.sinetron di indonesia tak nak ke cuba bakat?
5. ada rancangan ke nak publish buku? seperti contoh - nak publish buku biografi untuk Ungu?
6. Compilation/kompilasi album dari Ungu n Karaoke album dalam racangan ke?
7. Ada tak Pasha teringin nak berkolabrasi atau duet? kalau ada dengan artis tempatan atau luarnegara? dan kalau boleh tahu siapa artis tersebut?
8. Dalam kumpulan Ungu, Pasha paling rapat dgn siapa? dan kenapa?
9. Lagu mana yang Pasha paling suka dalam album pasha dan kenapa?
10 Adakah lagu-lagu Pasha di tulis dan di hasilkan sendiri?
11. bila menyanyi apa cabaran terbesar buat Pasha? takut, gementar kalau ada fans yang menjerit-jerit dan serbu ketika pasha buat persembahan dan apa akan pasha lakukan ketika itu?
12. Apakah cabaran besar bila nak mempromosikan setiap album yang di kluarkan atau di hasilkan oleh pasha? apa cabarannya

Request/pertanyaan Fans
a. Zaza Omar - Request lagu dari 'Percaya pada ku' di nyanyikan secara live'
b. Adam Soulman - 'warna pasha Ungu ke?'
c. Bila Pasha nak buat konsert untuk FB fans di singapore?
d. panggilan istemewa dari pasha buat zety adlynn [video di atas]

Beliau juga menceritakan ttg penglibatannya mengurus dan menyediakan lagu buat single album 'Rindu' adik2nya dari kumpulan duet YangSeku ia itu Fenty dan Putri yang secara langsung mempromosikan album dan mengenalkan yangseku kepada peminat di singapura.

* semua permintaan dan soalan yang di ajukan kepada Pasha Ungu di jwb spontan dan semua request buat fans pasha seperti di atas telah di tunaikan dalam bentuk interview secara live dalam video akan di upload nanti sabar ok..

ps: kami bagi pihak LuahanRasa.FM mengucapkan ribuat terima kepada sdr Pasha Ungu yang telah memberikan kerja sama kepaad dj Ibumisali moga Pasha juga kumpulan Ungu akan terus maju jaya hendaknya dan salam sayang dari fans pasha di malaysia dan singapura, dan kami mohon maaf jikalau ada kekurangan dalam video ini dan terima kasih atas sokongan anda.. dgn kan radio LuahanRasa.FM sampai tergolekkk.....

- Dj Ibumisali
Artis Link dari Life Records/Produksi Matahati

No comments:

Post a Comment